SEGÉDLETEK...
Az informatikai eszözök legkülönfélébb területeken való, egyre fokozódó megjelenése
teszi szükségessé a digitális kompetencia fejlesztését. Ennek leghatékonyabb színtere az informatikaóra.
Az itt megszerzett ismeretek használatára, természetesen más műveltségi területekhez sorolt tárgyak oktatása,
tanulása során is szükség van. A megismert eszközök bonyolultsága miatt nem csak a működésük ismeretén, a rutinszerű,
ösztönös használaton, hanem az eszközök lehetőségeinek ismeretén, alkotó felhasználásán van a hangsúly.
A fentiekkel összhangban a NAT az alábbiaknak megfelelően határozza meg a digitális kompetenciát célzó fejlesztési
feladatok szerkezetét, ezért célszerűnek tűnik ennek megfelelő módon csoportosítani segédleteinket is, hiszen
ezzel hatékonyabbá tehetjük a keresést.
-
Az informatikai eszközök használata
-
Informatika-alkalmazói ismeretek
- A gyakorlati életben használt legfontosabb írásos formátumok gépi megvalósítása, igény a mondanivaló
lényegét tükröző esztétikus külalak kialakítására
- Adatbázisok, adattáblák alkalmazása, keresés az adatbázisban
-
Infotechnológia,
problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel
- Az adott probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása
- Algoritmizálás, adatmodellezés
- Egyszerűbb folyamatok modellezése
-
Infokommunikáció
- Információkeresés, információközlés
- Információs technológián alapuló kommunikációs formák
-
Médiainformatika
-
Az információs társadalom
-
Könyvtári informatika
-
Az elektronikus vásárlás szerepe a XXI. században
Az oldalról elérhető dokumentumokat valóban segítségnek szánjuk, a szónak abban az értelmében, hogy reméhetően
segít az ide látogatónak saját elképzelései kibontakoztatásában. Semmi esetre sem szeretnénk, ha bárki
a saját óráin közvetlenül, változtatások nélkül fölhasználható dokumentumokat látna az itt elérhetőkben.
Sokkal inkább arra biztatnánk mindenkit, hogy formálja át az itt található anyagokat a saját iskolája,
az osztály és természetesen nem utolsó sorban a saját igényeinek, lehetőségeinek megfelelően.
|
|