A tanulási folyamatot jelentősen átalakítja az informatikai eszközök és az elektronikus oktatási segédanyagok
használata. Ez új lehetőséget teremt az ismeretátadásban, a kísérleteken alapuló tanulásban, valamint a csoportos
tanulás módszereinek kialakításában. Mindez összhangban van a digitális kompetenciának kulcskompetenciaként
való megjelenésével.
Praktikusan, az informatika műveltségi terület oktatója - pontosan a digitális kompetencia révén -
kapcsolatba kerül más műveltségi területek tanáraiva, az oktatás eszközeivel és ezeken keresztül
a tárgyak tartalmi elemeivel. Mindez szükségessé teszi, hogy betekintést nyerjen abba, hogy más
műveltségi területeken milyen lehetőségek vannak az informatikai eszközök alkalmazására az adott tárgy
hatékonyabb oktatása érdekében, és milyen lehetőségek vannak a digitális kompetencia fejlesztésére
az informati órák keretein kívül.
|
|